Thursday, July 23, 2009

At Last!

Gumbira.
No pains No gains.
Memang berbaloi penat aku turun naik Bahagian Akademik, jumpa T.Dekan Akademik, penyelaras fakulti semata-mata nak buat pengecualian kursus BBI2409 (English for Academic Purposes). Bukan tak mau ambik kursus nitapi sebab assingment dia agak beban aku tekad jugak nak buat exemption.

Hari ni ada tiga berita baik tapi still ada berita kurang enak dari mak.
Good News - Application Exemption get approval from TDA
- Drop course BBI tak payah bayar denda sebab kesilapan sistem
- Dah habis azab buat presentation dalam kuliah audit

Bad News.Sedih.
Mak call aku.
Mak: Ada apa call tadi?
Aku: Nak bagitau yang exemption subjek tu TDA dah lulus.
Mak: Alhamdulillah. Surat semua tu bagi sapa? Ada simpan tak copy dia? Takut nanti
diorang nak tengok ke, ada masalah lagi ke.
Aku: Ada. 1 bagi fakulti, 1 lagi saya dah copy simpan.
Mak: Ha,simpan semua tu. Penting tu. Abah ada mesej apa2 tak tadi?
Aku: Ada. Abah cakap dah masuk duit tapi buku tu tak jadik beli. So dah tak guna la
duit tu.

Mak: Lain abah tak da bagitau apa2 ka?
Aku: Tak dak pon. Awat?
Mak: Pagi tadi Abah pi klinik scan perut dia tu. Ada batu karang pastu doktor cakap
kat buah pinggang tu ada nampak macam lubang sikit. Semalam abah tak boleh tidoq
Tu yang dia pi jugak tu klinik.
Aku: Pastu camna? Dah pi pakar belom?
Mak: Tulah. Mak ambik cuti nanti, sok nak pi pakar buat x-ray dgn medical check up.
Tengok macam mana nanti kena operate ka camna ka.
Aku: Tak palah. Sok jangan lupa plak pi pakar. Tok sah pi klinik besa ja.
Apa2 nanti bagitau saya.
Mak: Tak palah. Tengok nanti doktor kata apa. Jangan dok risau sangat.Study elok2,
makan jaga.
Aku: Ok.

.Risau.Sedih.



Kata Hati: Dalam rasa gembira terselit jugak rasa sedih. Harap Abah tak apa2.

0 comments: